Friday, April 16, 2010

Koleksi Cerita Pancing Old School 2 (2003)

Salam semua,

Kita teruskan lagi cerita pancing old school kali ni dgn cerita yang tak kurang hebatnya dlm sejarah aku sbg pemancing.Trip yang di rancang oleh Bro Nazir pada 27hb April 2003 ke Pulau Sri Buat Penyabung dgn menggunakan khidmat tekong Hj Wahab.Seramai 7 org pemancing telah bersama2 mengambil bahagian dalam menjalankan misi menangkap ikan bersaiz mega di sana,mrk2 ialah (Aku,Rosli Y,Jaiman,Arwah Hamzani,Mat Rod,Nazir & Abg Usop)

Tangkapan pada masa itu tidaklah banyak tapi dari segi rekod tangkapan sangat2lah terbaik :-

Arwah Hamzani - Haruan Tasik 26kg
Aku - Bapak Tenuk 19.5kg
Rosli Yakob - Haruan Tasik 7kg

Di bawah ni beberapa keping gambar yang dapat aku korek krn telah banyak yang hilang dan berada di meja pengarang dulu.
Al-Fatihah juga kpd Arwah Hamzani semoga roh beliau ditempatkan bersama2 org yang terpilih..Amin

Wasalam

penantian itu amat menyeksakan krn bot telah sangkut di tebing,pkl 4ptg bru kami bertolak kelaut
sesi memunggah barang2 ke dlm bot
acara pancing mlm dgn beberapa ekor kaci
perlawanan yg sengit antara arwah Ham dan haruan tasik mega seterusnya diserahkan joran kpd aku utk finishing
tuuuu...dia ikan haruan tasik bersaiz mega 26kg
acar menunda terkena bapak tenuk,kelihatan aku semput berlawan dgnnya,joran ku serahkan kpd jaiman utk merasa tarikannya
seterusnya kpd Mat Rod pula
akhirnya kpd Bro Nazir utk penamat setelah tali sepanjang 250meter masuk kedlm gelendung mesin
tentu anda ngeri tengok kepala bapak tenuk tuu..rapala red head terkena bibirnya yg keras
gambar ni lah yg memberikan bonus kpd aku utk mendpt hadiah bagi majalah Pancing & Sirip

No comments:

Post a Comment